fredag 8 januari 2010

Liten julklappsparad

Nu har jag letat i gömmorna och hittat några bilder på julklappsstickningar:

DSCN2160
Halsduk till min mamma, Leaf lace scarf, i Malabrigo Lace

DSCN2002
"Halsvärmare" till min lillasyster, en blandning av olika mönster, i Eskimo

DSCN1903
Travelling woman till min storasyster, i Nyansera Eldoria, den borde definitivt ha varit lite större, men för övrigt blev jag nöjd. Populärt mönster, och jag förstår varför.

DSCN1745
Mössa till min pappa, Jacques Costeau hat i Nyansera Treven. Det var en perfekt kombination av garn och mönster, måste bli flera!

4 kommentarer:

  1. Jätte fina presenter :)Leaf lace scarf tycker jag om jätte mycket. Var det Malabrigo Lace Paris Night - menar färgen - om det stämmer vad jag ser på bildskärmen?

    SvaraRadera
  2. Vad flitig du varit med alla julklappar. "Den resande kvinnan" är så fin.
    Finns inte mössmönstret på engelska ??

    SvaraRadera
  3. Iwona: tack, och ja, visst är det Paris night, kul att du såg det trots att bilden inte visar färgen så bra. Gillar verkligen din Vikingkofta!

    Tina: hoppsan, jo det finns på engelska om man klickar sig vidare, har ändrat länken nu så förhoppningsvis kommer man nu till den engelska versionen.

    SvaraRadera
  4. Hejsa
    Jag sitter här och tittar på alla dina fina stickningar blir helt avundsjuk,du har stickat bla en halsvarmare som jag tycker om nu undrar jag var man kan köpa mönstret eller är det helt omöjligt ja sen har du ju också mössan som du stickat var det till din far tror jag det var med en jättefin mössa.

    Är en äldre tant som inte förstår mej på den där flic yaho sidan

    mvh Anna

    SvaraRadera