torsdag 11 februari 2010

Min färgskala eller Sex nyanser av grått

DSCN2339

Denna bild av mitt garnförråd tog jag för en tid sedan. Jag blev förvånad över att jag faktiskt täcker in ganska många nyanser - till och med gult, som jag sällan dras till. På senare tid har jag ändå lockats av en del senapsgula nyanser, och jag tycker egentligen om de flesta färger, bara det är rätt nyans.

Jag blev också förvånad över allt grått garn, jag stickar väl nästan aldrig i grått? Hm, börjar ana ett samband, kanske är det helt enkelt så att inköpen med råge överstiger den faktiska konsumtionen. Bristen på grönt var också förbryllande, men den har jag sedan i går minskat genom följande nytillskott från Nyansera:

DSCN2498

Längst upp är Hazumi, ett sockgarn i färgen avokado, det var månadens garn i sockgarnklubben. Jag föll direkt för avokadonyanserna, men jag har verkligen ingen aning vad det ska bli - är det inte för fint att göra sockor av? Längst ner Halo, 100 % babyalpacka i färgen lime, och det ska bli en vår/sommarsjal.

3 kommentarer:

  1. Grått är fint - passar till så mycket... Jag längtar i stället att ha mera gråa nyanser i min garnsamling...:)
    Om olivgröna Hazumi är inte för fint för sockor? Jaaaa, men varför sockorna ska inte vara fina?

    SvaraRadera
  2. Finfina garner du har! Blev speciellt förtjust i Hazumi. Man måste inte tvunget sticka sockor av sådant garn, går ju alldeles utmärkt till en fin sjal också bara längden räcker.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att månadens sockgarn verkligen ska få bli sockor den här gången, även om jag också känner precis som du ibland! Återstår bara att se om det blir till mig själv eller till gröngillande maken :)

    SvaraRadera