torsdag 25 mars 2010

Ultrasnabba projektet

För tillfället är de flesta av mina pågående stickningar stora projekt som stickas med tunna stickor och tar månader att bli klar med. Det gillar jag, för det mesta, men ibland vill man bara påbörja och avsluta något snabbt. En sådan här virkad miniblomma var precis lagom för en sådan stund. Jag limmade fast den på en etikett som kanske kan sättas på ett fint paket någon gång.

DSCN2724

Detta lilla "avslut" ger mig energi att ge mig på mastodontsjalen igen!

3 kommentarer:

  1. Så söt liten blomma. Mottagaren kommer att bli glad för det paketet. Håller med dig att ibland vill man sticka i mellan med ett litet snabbt projekt.

    SvaraRadera
  2. Så mycket fina saker du stickar, tyckeer du hinner med mycket...
    Nä jag gillar inte heller Darth Vader (inte StarWars alls...) så jag var inte med på Sci-Fi-mässa. Hade också hellre gått på textilmässa.
    Måste prova med kolsyrat vatten nästa gång till våfflorna, har aldrig hört det innan. La in receptet i bloggen för mamma ville ha det.

    SvaraRadera