måndag 20 december 2010

Omstickat, nystickat

Mössor behövs verkligen nu i snöiga vintertider. Efter många envisa försök att få min Rose Red i rätt storlek är jag nu äntligen nöjd. Jag stickade den första gången för över ett år sedan, men har nu repat upp min alldeles för stora mössa och gjort två försök med olika stickor och mönsterstorlekar. Äntligen rätt!

DSCN5094

Jag har också okynnesstickat en Laurel när min överbelastade hand egentligen borde vila. Ändå tror jag att den har blivit bättre, den kanske behöver ännu mer stickning??

DSCN5134
DSCN5128

Laurel är stickad i marinblått Cascade 220, och Rose Red i Malabrigo worsted, en färg jag inte längre minns vad den heter.

1 kommentar:

  1. Fina fina mössor. Måste nog sticka en till Laurel till mig själv också i cascadegarn :)

    SvaraRadera