lördag 11 december 2010

Stickat, tovat och fyndat

DSCN5034

Stulna idéer kan ge fina muddar, dessa är gjorda efter att jag såg Annas fina spontanmuddar. Jag valde ett annat mönster ur "The Haapsalu shawl" och använde överblivet Drops Alaska, nästa gång ska jag göra som Anna och välja ett supermjukt mysgarn istället.

Jag tassar i varje fall runt i mjuka och mysvarma tofflor som tovades i maskin i veckan. Lite konstiga i formen, vet inte om det beror på mönstret eller om jag skulle format dem med mer aggressivitet efter tvätten. Supersköna är de ändå, mönstret är från Knitting 24/7.

DSCN5023

Och två pågående stickningar ska få flytta från tråkiga plastkassar till tygpåsar som jag fyndade idag för fem kronor styck!

DSCN5053

1 kommentar:

  1. Jag hann tänka Oj har du sytt!? innan jag läste texten ;)
    Kul att se tofflorna passa på foten nu! Och muddar kan man göra hur många som helst inspirerad av den boken!

    SvaraRadera