måndag 31 januari 2011

Tabula rasa

DSCN5463

Mitt efterlängtade yllebroderi har nu äntligen anlänt och ligger alldeles orört och oförstört och... omöjligt att börja på! Ska jag börja i mitten? Ena hörnet? Eller med det jag är mest sugen på kanske? I så fall blir det nog en av fåglarna, men egentligen är jag nog osäker på hur fint det blir när jag går loss med nålen. Väldigt dumt, det är ju färgprakt och broderistunder jag vill ha, inte en svart kudde med vita prickar.

Eller så är jag för inne i min sjalstickning för att gå över till yllebroderi. Jag vill gärna komma vidare så att min skrynkliga orm övergår i något vackert. Sjalmönstret heter Hömin, här modellas den av Bubblan i januarimörk vintersoffa:

DSCN5465

1 kommentar:

  1. Så snällt Bubblan ligger där och är modell!
    Härligt med ditt broderi, det är nog bara att börja! (ja, jag vet, lättare sagt än gjort :) och jag är ju verkligen den rätta att säga det...) Men det ska bli spännande att se broderiet växa fram!

    SvaraRadera