onsdag 29 juni 2011

Juni = sjuk

DSCN6538

Nej, det är inte dagar på stranden och vid grillen som orsakat bloggtystnad, utan dessvärre hosta, feber och långa dagar i sängen. Nu börjar jag så smått tillfriskna, igen, och hoppas att det inte ska bli fler bakslag - hela juni har jag varit mer eller mindre krasslig.

Konvalescensstickningen ger i alla fall lite tröst: en färdig vante har jag, och så håller jag på med en Torreyana. Ett sjalmönster med både flätor, lace och nupps, och så en uppläggning mitt i så att man stickar åt båda håll.

DSCN6541

Början var lite tråkig, men nu är det roligare, med ett varierat mönster som ändå är enkelt att komma ihåg, och så stickar jag med minskningar istället för ökningar, eftersom jag är "på väg" upp mot nacken, och det ska bli en triangel. Hmm, det är svårt att beskriva, och genomläsningen av mönstret tog sin tid, men om du vill ha en extra sjalutmaning så titta på mönstret här. Av samma designer finns också en sjal i nya Knitty som verkar lite klurig, Rhodion, och så förstås de två superhitsen Laminaria och Aeolian.

3 kommentarer:

  1. Håller själv på att läsa igenom Torreyana mönstret.
    Och har precis fått hem pärlor, garn köpte jag från Nyansera förra året så snart ska jag sätta igång.
    Hoppas juli blir bättre för dig!

    SvaraRadera
  2. Sjalen ser fin ut. Jag tyckte mönstret verkade krångligt när det kom men man kanske skulle utmana sig själv lite.

    SvaraRadera
  3. Krya på dig! Sjalen ser jättefin ut :)

    SvaraRadera