måndag 19 mars 2012

Mässhelg

I helgen var det symässa i Malmö, en trevlig blandning av garn, tyg, sytillbehör, stickat, virkat och broderat. Tydligen var mitt färghumör inställt på rött och blått, det blev dessa inköp:

DSC_0904_2

Det blev till och med en blå-röd outfit - det blåmönstrade i nedre, vänstra hörnet är en kjol, och till höger en röd t-shirt. Och så nya spännande garner och lite småtyger till min småsömnad. Jag har lite second-hand-tyg som jag tänkte mig en röd och vit kudde i lappteknik, men nu tänker jag kanske röd, vit och blå/turkos...

Helgen efter mässan har jag plockat lite rastlöst bland olika projekt, avslutat ett gammalt broderi, stickat lite på fårfilten och sytt i några knappar. Knapparna syddes i mina gula halvvantar i mönstret Veyla.

DSC_0920_2
DSC_0921_2

Det fick bli gula knappar, fastän jag fattas en, jag får försöka hitta liknande knappar någonstans.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår att du valde de färgerna, jättesnyggt!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara halvvantar! Jag älskar färgen! :)

    SvaraRadera
  3. HEJ!
    UNDRAR OM DU HAR MÖNSTRET PÅ SVENSKA TILL DINA FINA HALVVANTAR? BETALAR VAD DET KOSTAR.
    HELENA
    ek.helena@home.se

    SvaraRadera