söndag 2 september 2012

Ett kilo garn

Massor av garn har hamnat i min ägo under veckan, bland annat tre enorma härvor estnisk ull. Det var en present från mina föräldrar som har varit i Tallinn.

DSC_0475_2

Och så har jag beställt några nystan shetlandsgarn från Jamieson & Smith, men framför allt garnprover. Jag skulle gärna sticka en kofta i detta härliga garn, så nu kan jag välja och matcha med mina färgkartor. En härva estlandsgarn skulle också räcka till en kofta har jag räknat ut - kanske ska önska mig en nystmaskin i födelsedagspresent?

Härom dagen var jag i en bokhandel och bläddrade i Karin Holmbergs nya bok med broderier, minst lika fin som hennes förra bok. Varför inte ta chansen och försöka vinna en bok och ett broderi-kit på hennes blogg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar