tisdag 25 december 2012

En vantjulklapp

DSC_1542_2

I januari i år stickade jag vantar till min ena systerson. Under året har jag gjort flera försök att få till ett snyggt par åt hans bror också, men det har av oklar anledning varit svårare. Varken mönster eller storlek har blivit som jag har velat. Det var mitt tredje eller fjärde försök som blev dessa fågelvantar från boken Norwegian mittens and gloves. Precis som brorsan fick han sitt namn instickat lite sådär småhemligt, på tummens insida.

DSC_1536_2

2 kommentarer:

  1. åååå gillar vantar med fåglar! Så fina!

    Jag har hört så delade uppfattningar om de fyrkantiga stickorna, men kanske är det de som inte har värk som inte tycker att stickorna är till någon "hjälp". I varje fall har jag svårt i vissa perioder att greppa saker och ting och då blir det att de runda stickorna måste jag hålla krampaktigt hårt om för att överhuvudtaget hålla i dem. De fyrkantiga är det lätt att få "tag om". Jag tycker att de är sköna att sticka med, men priset är så att jag dånar. Tänker att jag får ta det "pö om pö".....5 strumpstickor kostade 109:-. Ska googla och se om det finns något bättre pris någonstans.

    Ha ett gott slut och ett gott nytt 2013!

    SvaraRadera