torsdag 27 mars 2014

Blockbehov

Det är så väääldigt tråkigt att blocka sjalar. Alltså, själva utspännandet, trots att jag har vajrar är det ett himla tålamodsjobb. Så inte konstigt att det ligger några färdigstickade och väntar. En från i somras, och en från förra sommaren. Skammen blev väl för stor för att lägga en tredje till högen så jag fick ta mig an blockningen av min färdigstickade sjal direkt. DSC_0028_2 Det är första gången jag stickar med garnet Madame från Chili Gredelin, en mjuk upplevelse i silke och kashmir. Jag fick två härvor i julklapp för något år sedan och tänkte göra en stor, mysig sjal att ha i tv-soffan, som lite kashmirvardagslyx. Eftersom färgerna är så fina och brokiga ville jag inte göra den mönstrad, så det mesta är rätstickning. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar