måndag 9 november 2009

Hallonsorbet del III

Eftersom hemlisprojekten fortfarande dominerar får jag fortsätta att berätta om min Echo Flowers för att inte bloggen ska bli alldeles tyst. Mina 369 underbara maskor har alldeles nyss fått övergå i de avslutande mönsterdiagrammen, som ska bilda kanten på sjalen. Det blev 13 upprepningar av blommönstret, 15 stycken blommor längs mitten. Börjar bli trött på alla ”stjärnor” så det känns bra, dessutom är kanten den som innehåller mest av Jennys egna design och därför är det extra spännande! Och nu blir det till att göra nupps istället, vilket jag aldrig har använt i någon stickning förut. Jag har övat lite på dem, senast i det här garnet innan jag började på Echo Flowers. Men sedan dess har jag ju stickat blommor, och det har inte direkt varit en stickning som blir klar på en eftermiddag, så det är ett tag sedan. Jag ser fram emot nuppsen dock , tycker om att prova nya tekniker och jag har blivit bra på de estniska stjärnorna, vilket säkert är en fördel när man ska bli nupps-expert. Mönstret finns nu tillgängligt här, kan varmt rekommendera det!
Apropå eftermiddagsstickning så har jag blivit inspirerad av diverse bilder och mönster att börja en ny julklappsstickning, och eftersom den ska stickas i dubbel Eskimo blir den nog klar väldigt snabbt. Så om jag vill ha variation i storlek på stickorna:
DSCN1770
Det blev inte riktigt som jag ville ha det med de här klubborna till stickor dock (lite väl luftigt), så jag ska nog övergå till någon mer normal storlek. Bilder kommer efter jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar