lördag 15 maj 2010

Madlis sjal

Nu har jag haft möjlighet att fotografera min Madlis sjal, så här kommer bilder:

DSCN3143

DSCN3133

DSCN3136

Den är stickad i Nyansera Pampas, ca 800 meter, och mönstret är från Knitted lace of Estonia. Jag blev väl inte supernöjd med hur nuppsen blev, vet inte om det är själva mönstret jag inte gillar, att de ser ut att vara spridda överallt? Eller om det är jag och garnet som inte riktigt kom överens om hur en nupp ska se ut, de är liksom lite rufsiga. Men i det stora hela är jag nöjd!

6 kommentarer:

  1. Ja du vet ju vad jag tyckt om sjalen när jag följt dess tillblivelse - underbar! Och den blev ju stor blockad också!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte göra något åt vad du tycker men jag tycker i varje fall att din Madli är fantastiskt vacker.

    SvaraRadera
  3. Den ser jättefin ut! Vilket jobb, hur tycker du det var att sticka en stole i jämförelse med en trekantssjal? Själv tappar jag min mojo av ständiga varvbyten.

    Ps. Pampas är 1200 meter men det är ganska irrelevant

    Kram,

    Jenny

    SvaraRadera
  4. Tack för komplimangerna!

    Faktum är att jag bara behövde runt 800 m till den här, så jag har 400 m Pampas kvar! Den hade blivit alldeles för stor om jag använt hela härvan. Eftersom det var ganska mkt upprepningar tyckte jag det var helt OK med varvbytena, det flöt på ändå. Och så skönt att slippa de lååånga varven med aviga!

    /Camilla

    SvaraRadera
  5. Å himlarns vad fin den är! :)

    SvaraRadera