lördag 22 januari 2011

Härliga paket och knepig virkning

DSCN5421

Visst är det härligt att få hem stickpaket med beställda godsaker? Jag har fått efterlängtad bok och en tidning under veckan som gått, massor av härliga mönster att ge sig i kast med.

Längst fram ligger min virkning, som jag inte riktigt blir vän med. Jag försöker lära mig smygmaskvirkning (fick inspiration härifrån) men det blir hårt, hårt. Fastän jag försöker koncentrera mig på att virka löst. Jag måste tänka att jag ska virka så absurt löst att det inte rimligen kan resultera i ett sammanhållet plagg, då blir det något bättre. Men varje varv blir mindre och mindre och mer kompakt... På traditionellt vis tror jag att man ska använda en annan teknik och kasta garnet med högerhanden, men det är jag inte så sugen på att lära mig. Jag ska experimentera med större virknålar istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar