tisdag 13 oktober 2009

Vinter



Jag stickade klart och blockade min bruna vintersjal i helgen, en Heartland Lace av Evelyn A. Clarke, stickad i M & K Eco-ull. Som ni ser blev blockningen övervakad av min katt, som faktiskt borde vara expert på blockning vid det här laget. Idag har jag burit både min Heartland-sjal och min nya vinterjacka, och det behövdes i höstkylan, eller är det vintern som har kommit, kanske? 

Jag behöver också ett par ordentliga vantar, höll på att frysa fingrarna av mig i mina Fetchings. Så just nu ligger ett par vantar och blockas, sent omsider, började sticka dem för ungefär ett år sedan och avslutade dem på en filt i sommarsolen i augusti i år. Sedan har de legat i botten av en stickkorg och inte känts så aktuella förrän idag. De är ett nybörjarprojekt med konstig form, men jag hoppas kunna göra dem användbara med en blockning. De är i en fin rosa färg i alla fall, kanske kan de matcha baskern jag håller på med? 


Här ser ni provstickningsstadiet, som visade sig vara helt onödigt, för jag fick ändå börja om när den såg ut att bli alldeles för liten. Men nu tror jag att den blir lagom, det är en Rose Red av Ysolda Teague, ett mönster som verkligen är kul att sticka.  Jag gillar småprojekt, snabbt resultat och ingen katastrof om man måste göra om! Hur ska jag någonsin våga mig på en kofta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar