tisdag 15 december 2009

Vinter-knitty är här!

Idag kom vinterns första riktiga snö över Lund. Stora, mjuka flingor. De blandades förstås med regn och smälter bort i detta nu. Mer bestående vintermys får man av det nya numret av Knitty som också har kommit i veckan, ett riktigt spännande nummer med många fina stickmönster. Lite snyggt, lite nytt, lite roligt.

Jag tycker om den lilla sjalen Citron och har precis nystat en härva Malabrigo Lace för att börja på den. Härvan hade funnits hos mig ett tag utan att jag har kunnat finna någon passande mönster, så därför kastade jag mig direkt över Citron. Färgen heter Autumn forest:

DSCN1719

En annan favorit i vinter-knitty var koftan Zora. Den påminner om en (köpt) kofta som jag bär nästan jämt, så jag blev glad att det nu finns ett mönster att följa när den har blivit utsliten och jag måste sticka en ersättningskofta. Den ska jag utan tvekan följa på Ravelry för att se hur andras versioner blir. För övrigt är jag nu nästan klar med mina Cotton Reels, bara en liten tumme kvar! Jag ska på stickcafé imorgon och ska försöka göra klart den då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar