söndag 17 januari 2010

Citron och andra sjalar

DSCN2387
Min Citron har blivit klar, efter några sega, långa varv på slutet. Min version är dock inte så citruslik, garnet är Malabrigo lace i färgen "Autumn forest".

Jag tycker mycket om att sticka sjalar, och viljan att lära mig det bidrog starkt till att jag började sticka. I somras tog jag mig an spetsstickning för första gången och drabbades av total sjalfeber. Nu har jag för det mesta något spetsprojekt på gång, oftast en sjal. Så högen av sjalar växer i garderoben, trots att jag tycker att jag ständigt stickar till någon annan, och hela vintern har jag gått insvept i någon, eller några, av mina stolta skapelser. Så när jag fick januarigarnet i Nyanseras sockklubb låg det nära till hands att planera en sjal av denna vackra härva (Bijou heter garnet):

DSCN2370

Men, jag har faktiskt inget riktigt sug efter en ny sjal nu, jag längtar plötsligt efter en vanlig, hederlig halsduk att linda in mig i, så det får nog bli det istället. Kanske en Raha från min födelsedagsbok om estnisk spetsstickning. Eh, fast helt sjal-frisk är jag nog inte, kunde inte motstå att gå med i Ravelry-gruppen med utmaningen att sticka 10 sjalar under 2010!

3 kommentarer:

  1. Citron blev super fin!Jag är också såld på sjalar..Ditt garn i Sockklubben är verkligen vackert.

    SvaraRadera
  2. Din Citron är jätte fin! Inte så sur i färgen :)
    Jag tror att jag kommer också att sticka en.

    SvaraRadera
  3. Så snygg !!! en annan är super inspirerad av dina vantar så jag ska ge mig på en sånna som du sticka !

    SvaraRadera