fredag 30 april 2010

Happy feet

DSCN3028

DSCN3030

Glada strumpor och en hög garn som jag köpte i Malmö igår. Garnet är reagarn, Gepard CottonWool från Fröken Garn, och ska nog bli en kofta så småningom. Det udda nystanet är Chili Gredelin Wynona som följde med på stickcafé och som kom hem igen ostickat, men påbörjat tre gånger.

Det ska bli någon sorts pulsvärmare, men det tänkta mönstret blev inte som jag hade hoppats, så jag började testa lite egna idéer istället. Är jag plötsligt drabbad av oförmåga att följa mönster?? Det vore trist eftersom jag snabbt blir trött på att sticka om och fixa efter eget huvud - jag vill ha stickning som bara flyter på och blir bra redan första gången. Så nu har jag bestämt mig för ett mönster (igen) som ska följas helt och hållet. Ska ändra lite i storlek bara...

3 kommentarer:

  1. Fina strumpor :) Och det där med "ska bara ändra lite" känner jag igen!

    SvaraRadera
  2. Aaaaah. CottonWool på rea?! Är det nåt kvar?!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Du har så fina vantar på din blogg. Kan du tänka dig att sticka ett par till mig på beställning?
    Maila mig på ehwa.lindstrom@gmail.com

    SvaraRadera