lördag 8 maj 2010

WIP nr 2 - elefant på grönbete

DSCN3072

DSCN3068

Det här är Elijah, stickad i Mirasol Hacho. En riktigt rolig stickning i början, men i slutet var han lite väl otymplig att hantera. Och äntligen kom jag på vad mitt Hacho-garn skulle bli, har gjort en del försök med vantar och någonting mer som jag inte minns, men det ville aldrig riktigt passa ihop med något mönster. Här tyckte jag att det blev en perfekt retrokänsla.

Elijah var det andra av två WIPs som måste avslutas innan nya projekt påbörjas. Stickdieten har gått sådär, jag har varit absolut tvungen att starta någon liten portabel stickning för stickcafé, väntrum och liknande. Mitt tredje WIP har varit för koncentrationskrävande, och Elijah var ganska opraktisk att ha med sig. Så som ni förstår har omständigheterna krävt att jag påbörjade något nytt, vilket jag förstås har gjort helt motvilligt!

2 kommentarer:

  1. Även om Elijah tvingade dig att påbörja nya stickningar, så är han ju oerhört charmig! Verkligen! Han klär det melerade garnet fint också, mycket inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Sååå söt! En sån tänker jag också sticka! Passar verkligen jättebra i det blåspräckliga garnet!

    SvaraRadera