söndag 19 september 2010

Hemmasöndag

Söndag morgon med jetlag som gör mig oförskämt pigg. Katterna gläds åt att jag är lika morgonpigg som de, och jag gläds åt det vana trippandet av deras tassar i lägenheten. Jag har varit och röstat, på riktigt, i vallokal, och köpt hem frallor till en hederlig, svensk förmiddagsfika med svart te.

DSCN4262

Och här ligger mitt överlevnads-kit från Hangzhou och är alldeles överflödigt, i ett land där man faktiskt kan kommunicera med de flesta och ett par kronor inte räcker långt, inte ens till bussen. Det obligatoriska paraplyet lär dock komma till användning även här.

Nu ska jag ta itu med det sista av packningen och sticka en vantetumme. Och ikväll blir det stickning framför valvakan, om inte jetlaggen har slagit till igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar