söndag 21 november 2010

Sista höstlöven

DSCN4855
DSCN4832

Några ensamma gula löv på träden fann jag på min promenad efter jobbet idag. Och marken är täckt av höstlöv, fast i går var den täckt av snö. Långsam övergång från höst till vinter, och inte har jag fått mina varma stickningar klara.

Okej, en och annan har blivit klar, men jag har inte något riktigt flyt i stickningen för tillfället. Jag börjar på något nytt, och sedan går det fel (till exempel blir för stort eller för litet, eller det fattas garn) och så stoppar jag in det längst ner i korgen och börjar på ytterligare ett nytt projekt. Så, vad är lösningen? Många andra bloggar om "veckans ufo" som tas fram och stickas klart eller ges upp för gott, men jag känner mig inte så sugen på det. Tids nog får jag nog lust att ta itu med allt påbörjat, nu behövde jag bara en stickning som liksom låter sig stickas utan motstånd. Det fick bli ett par randiga muddar som inte kan ställa till så mycket besvär.

DSCN4834

Jag håller på med den andra nu, så flytet verkar ha återfunnit sig. Jag hittade mönstret här på Ravelry, men jag har använt tunnare garn så fick anpassa efter det. Mönstret innehåller en bra beskrivning på hur man stickar ränder på strumpstickor utan att få ett "hack" i början/slutet på varven. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar