onsdag 15 december 2010

Abstinens

Jag tror att min högra hand har stickat lite mer än den tål senaste tiden, så jag har nästan belagt den med stickförbud. Om jag bara måste sticka så får det bli något lättstickat i tunt garn och med bästa stickorna. Jag försöker att ägna mig åt annat när abstinensen sätter in, till exempel fler bottensömmar och att baka lite kak-tröst till mig själv.

DSCN5069

Det blev kakor med limecurd och mandel, supergoda, men lite påfrestande för den värkande handen att hacka all mandel - vill liksom inte slösa med den, då kan jag ju lika gärna få gå loss på stickningen! Fästa trådar och blocka kan jag också göra, vilket är bra att få gjort men det hjälper inte ett dugg mot stickabstinensen. Det gör inte heller det här garnet, som ligger och ropar på mig att det vill bli ett par Snapdragon-vantar:

DSCN5055

2 kommentarer:

  1. Mmm, kakorna ser farligt goda ut. Men köp färdighackad mandel nästa gång så du sparar handen till stickandet! Kommer förresten att bli jättefina vantar i det garnet, hoppas verkligen du kommer igång och sticka snart igen!

    SvaraRadera