onsdag 8 december 2010

Bottensöm is the new black?

DSCN4997

Inte visste jag vad bottensöm var innan jag gick yllebroderikurs i höstas, men nu ser jag dem lite varstans, åtminstone sådana här fuskvarianter. Men hjärtat från Nyblom Kolléns julkollektion är fint ändå. Och om man som jag inte har kommit i gång med sitt yllebroderi finns det färdiga kuddar att köpa på Åhléns, de har till och med fina tofsar i hörnen. Kanske kan vara bra att ha i soffan som inspiration?

DSCN5001

Jag inbillar mig dock att jag ska lyckas fylla soffan med hemgjorda bottensömmar och broderier, lite optimistiskt kanske eftersom jag fortfarande är på övningsstadiet. Dagens övning i form av en bottensöm på kökshandduk fick gå i limegrönt och lila, färger som behövdes på en annars deppig dag.

DSCN5007

2 kommentarer:

  1. Din bottensöm blir jättefin tycker jag. Hoppas broderandet kan pigga upp din dag lite!

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig också helt broderigalen just nu och kollar in allt. Ett kuddkit från Skånes hemslöjd vore inte helt fel i julklapp. Ditt broderi ser jättefint ut.

    SvaraRadera