tisdag 8 februari 2011

Runt, runt

Jag stickar mest runt nu för tiden, mest på strumpstickor. Det insåg jag när jag började på en halsduk och stickningen fram och tillbaka knappast kunde kallas slät-stickning... Mina aviga och räta maskor hade inte alls samma stickfasthet. Jag får tänka på att strama åt vartannat varv och att slappna av vartannat, så blir det hyfsat. Jag vill ha en matchande halsduk till min gröna mössa, båda mönstren är från The Shetland trader e-book, och halsduken heter Shoormal.

DSCN5534

Ett rundstickat projekt som blivit klart är vantarna till sambon, stickade i blått alpackagarn och vitt ullgarn från Rauma.

DSCN5519

Mönstret är egen improvisation, en blandning av mönster och tekniker som jag tycker om eller ville prova. Och de flitigt använda strumpstickorna har fått ett eget tjusigt bo från Stickfrossa!

DSCN5525

2 kommentarer:

  1. Tack Tack!
    Vilka vackra blå vantar!

    SvaraRadera
  2. Otroligt vackra vantar!
    Och tack för förklaringen du lämnade på forumet angående tvåfärgsstickning. Nu är allt solklart.
    /Ann-Britt

    SvaraRadera