torsdag 11 augusti 2011

Färger och mönster

Två härvor reagarn från Chili Gredelin fick jag med posten igår. En svårdefinierbar men fin svart/grå/lila och en härlig mix av orange, lila och rosa.

DSC_0432_2

Dagen innan började jag på ett par pulsvärmare i ett garn jag köpt tidigare från Chili Gredelin - en härlig mix, det också, i gult, orange och terracotta. Men jag har svårt att hitta rätt mönster till alla färgblandningar, och den här kombinationen blev jag inte alls nöjd med. Den svartlila härvan jag fick igår kan säkert framhäva mönstret bättre, och jag har hittat flera fina sjalmönster som kan passa bättre med det spräckliga garnet, till exempel det här, som heter High road:


(bild från Rainy day goods)

Men en perfekt kombination har jag på gång, det är en Simmer Dim i Madelinetosh sock - sååå härligt garn att sticka med, och underbar färg. Men smakar det så kostar det...

DSC_0443_2


2 kommentarer:

  1. Jag fick oxå mitt lilla paket från ovan nämnda butik, igår. Fast mina garnnystan gick i lila nyanser - det ska bli sockar till mig tror jag bestämt.

    Jag är så sugen på att sticka fina sjalar, men allt är på engelska. Kan du ge bra tips till översättning eller ännu hellre, beskrivningar på svenska. Tack på förhand!

    Jenny

    SvaraRadera
  2. Det är ju verkligen underbart med alla handfärgade garner, men faktiskt lite utmaning att träffa rätt med mönster ibland... Din bild fick iallafall mig att blir sugen på att sticka de där muddarna och kragen - återstår bara att välja "rätt" garn!

    SvaraRadera