söndag 23 oktober 2011

Virkat i aubergine

Plötsligt blev det bara en virkad sjal som växte fram i tv-soffan. Ett mysigt, auberginefärgat garn, Chunky Chiq från Thomas Kvist, ska äntligen bli något som kan viras runt halsen. Och nu verkar det som jag äntligen fattat det här med virkade maskor, inte en maska för lite eller för mycket än så länge, vilket är rekord för mig.

DSC_0490

Nu ska kanten i en annan färg påbörjas, och problemet är att jag inte vet vilken färg och vilket garn. Jag hade en tanke från början, men den har jag förkastat för att leta nya färgkombinationer. Efter mycket tittande och flyttande är jag nere på två alternativ:

DSC_0499

Så, vad tycker ni - olivgrön eller halmgul?

6 kommentarer:

  1. Garnet blir ju jättefint i virkat, och kul att det går bra att virka också :) Jag tycker att den halmgula hade varit en härligt höstig färg att kombinera med det lila!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Anna; absolut halmgul. Det blir en läcker färgbrytning till auberginefärgen.

    SvaraRadera
  3. olivgrön tycker jag! ursnyggt garn ju =)

    SvaraRadera
  4. Oh vad fint, garnet verkar så fylligt och mysigt. Jag tycker du bör använda det halmgula!

    SvaraRadera
  5. Halmgult röstar jag också för! Så härligt och mysigt garnerna verkar!

    SvaraRadera