söndag 11 december 2011

Finn ett fel

Jag stickar, men det är så mörkt att det sällan är något som fastnar på bild och kan bloggas. Under två kvällar har jag stickat julkulor:

DSCN6866

Jepp, lyckades fästa upphängningen under den ena kulan, skratt och suck. Efter korrigering och ett ångbad ser det bättre ut:

DSCN6871

Det funkade bra att hålla dem över kokande vatten för att ångblocka dem, mycket smidigare än att pressa dem innan stoppningen. Mönstret är (förstås) från Arne och Carlos, men jag hittade det i Lantliv jul och pyssel. Jag gillar inte så "småttig" stickning särskilt mycket, men de blir ju söta.

Det var roligare att virka Vargavinter-vantarna, som jag nu har använt ett tag. De är gjorda i Nyansera Eldoria DK och en liten bit Thomas Kvist Chunky Chic.

DSCN0002

DSCN6888

1 kommentar: