måndag 2 april 2012

Ska du påskpyssla?

Jag tycker att handarbetsbloggarna börjar svämma över av påskpynt nu! Jag har inte tänkt mig att fylla hemmet med kycklingar i år, men det finns ett och annat som jag får lite lust att skapa. Här har jag samlat några favoriter.

Hos Nana Company finns mönster på fyra olika påskmotiv som kan användas till applikationer, till exempel dessa söta, en kyckling och ett ägg.

chick and egg

Små ulliga kycklingar att sticka finns hos Fuzzy mitten:

Spring Chicks

Ysolda har också ett fint mönster på en stickad kanin, Sophie. Själv har jag stickat hennes elefant tidigare, och mönstret var lätt att följa och hade så söta detaljer. Visst är Sophie också söt?

sophieandelija1.jpg

Själv är jag mest sugen på att sy en korg med tygägg, efter mönstret hos Retro Mama.

Building Blocks Fabric Easter Eggs

Ett fint mönster för stickade påskägg finns hos Little Cotton Rabbits.

Knitted Easter Eggs
(Bild från noramunro)

1 kommentar:

  1. Oh vad många roliga länkar! De där tygäggen skulle jag vilja göra. Glad påsk!

    SvaraRadera