måndag 14 maj 2012

Envis filtstickning - igen

Fördelen med att vara ett stickprojekt relativt trogen är att det växer snabbare än när man hoppar mellan favoriterna och börjar på nytt hela tiden. Nackdelen är att den enda blogginspirationen är till inlägg av typen "nu har jag stickat några centimeter till". Så det här blir ett sådant: min fårfilt har vuxit ännu lite sedan sist jag visade upp den. Kanten som jag stickar ska vara dubbel, så jag har nu vänt och stickar in mot mitten igen. DSC_1123_red Snart, snart är jag färdig, och då återstår bara att sy fast den på ett sätt som också kan dölja resterna av min steek. Och det ska plockas upp maskor runt om hela kanten för att få en i-cord som avslutning. Ändå ser det inte alltför avlägset ut att den ska bli klar. Istället för stickning av diverse små stickprojekt har jag så smått börjat fylla både hem och blogg med små sydda saker. Mitt kuddfodral har blivit klart och väntar bara på en innerkudde. DSC_1112_red (Alltför solig bild, färgerna ser konstiga ut.)
Jag upptäckte att lappteknik och quiltning var riktigt kul, så nu vill jag försöka mig på ett mindre täcke. En hög tillklippta bitar ligger redan och väntar på att sys ihop. Idag har jag pysslat ihop resterna av tillklippningen - det blev en liten magnet till kylskåpet och en trekantig nåldyna. Lite för stor, men väldigt söt. De fina fåren ska finnas med på täcket, som konkurrens till fårfilten kanske. DSC_1107_red

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar