tisdag 25 september 2012

Tillbaka på nätet...

...efter en datorkollaps, ett datorköp, installationer och hårddiskräddning. Jag tänker inte tråka ut er med detaljer, utan istället visa vad jag stickar just nu.

Jag har äntligen, äntligen tagit tag i min kofta, stickat klart sista ärmen, fäst en massa lösa trådar och påbörjat blockningen. Jag tog det enklaste, nämligen ärmarna, och bävar nu inför att blocka fram- och bakstycken - sedan måste jag ju börja med monteringen. Inte min starka sida, och inte något jag tycker är särskilt kul (vem gör det?), men jag tror att det kan bli en fin kofta i lagom storlek, så motivationen finns ändå.

DSC_1338_red

Jag har också börjat sticka vantar till min pappa. Han har efterfrågat hundträningsvantar, så det här mönstret var givet. Ett par fingerlösa torgvantar till stora, breda händer har inte heller känts så lockande, men det har gått ganska snabbt. Just eftersom det är ganska stor storlek blir det inte lika pilligt och smått att göra alla fingrar heller.

DSC_1341_red
Planerar redan för nästa kofta, och ett par fingervantar till mig själv!

1 kommentar: