torsdag 31 december 2009

Snapdragon

DSCN2329

Nu är det dags att börja på själva "flip-topparna" på mina Snapdragon-vantar, ännu ett finurligt mönster av Ysolda som jag bara måste ge mig på. En rad med maskor ska plockas upp för att börja sticka fingerdelen, den som man ska kunna fälla ner. Det är varken min passion eller min starka sida att plocka upp maskor, och här kommer det att bli så tydligt att jag får låta bli att slarva som jag vanligen gör. Det går inte att gömma dem bakom en vantetumme den här gången. Och jag vill verkligen ha ett par tumvantar, inte (ännu) ett par vantar som slutar vid knogarna.

Tills vidare känns det lättare att sticka på min lilla sjal i höstfärger. Mönstret är Citron från senaste Knitty, och trots mina farhågor är jag ännu inte helt uttråkad av all trist slätstickning, som ju annars mest är till för småbarnsföräldrar, enligt mig. :)

DSCN2331

3 kommentarer:

  1. Försökte kommentera igår, men det blev nåt fel... prövar igen!
    Båda dina nya projekt står på min att-göra-lista också! Men som småbarnsförälder har jag inte ens hunnit börja än ;)
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Super snygga!!
    Så inspirerande, nästa träff förhör jag mig mer om flätor o fuskflätor så jag får lära mig lite innan jag vågar ge mig på't !

    SvaraRadera
  3. Sjalen blir jättefin, underbara färger. Jag fuskade ju ordentligt på flip-toppen men mottagaren (min mamma) visste ju inte det och blev jätteglad för sin julklapp.

    SvaraRadera