tisdag 29 december 2009

Vintrigt Visby

DSCN2217

DSCN2267

Årets julfirande har ägt rum på Gotland för vår del. Måndagen före jul packade vi in katten och julklapparna och provkörde nya bilen genom ett snövackert landskap. Det snöade även i Visby, så vi fick många vackra vinterpromenader genom stan. Och förstås tittades det lite på ull, och en del har fått följa med hem, bland annat ett fårskinn som jag fick i julklapp av pojkvännens generösa föräldrar. Det skymtar under min julmatsstinna kroppshydda i förra inlägget!

Jag trodde att jag skulle behöva dela det med katten, men hon har än så länge inte visat något intresse för det. Däremot var hon intresserad av mina pälskantade handledsvärmare, som jag endast hade en av på julaftonsmorgon. Den andra fann jag under en säng. När den visades upp för kisse som bevismaterial började hon ilsket bita i den, så dem gömmer jag nu på kattsäker plats.

DSCN2237

Lite ullgarn till mina sedan länge planerade gotlandsvantar fick jag också med mig hem. De ska bli tvåfärgade i grått och rött, men jag har inte lyckats välja mönster än. Eller, rättare sagt, jag har valt mönster massor av gånger, men jag ändrar mig hela tiden... För tillfället lutar det åt lingonkvistar (bild finns här).

DSCN2222

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar