söndag 20 juni 2010

Bubblan har landat

DSCN3312

Till vår vuxna katt Oyamas sorg och bestörtning har Bubblan anlänt. Efter lång tids spaning från avstånd har katterna nu närmat sig varandra och jagar varandra lekfullt. Åtminstone tror jag att de leker, det är ingen hotfull stämning mellan dem.

Och lilla Bubblan är supergosig, spinner mycket och verkar allmänt nöjd med tillvaron i det nya hemmet. Det enda som saknas är modersmjölken - hon har försökt att dia mitt öra, min näsa och min nacke, men jag måste tyvärr göra henne besviken. Lite tid till stickning finns det mellan gos och lek. Den lilla måste ju lära sig att snällt titta på alla frestande garnnystan, så lite Damson-stickning har det blivit i helgen.

2 kommentarer:

  1. Åh, sååååå söt!! Helt ljuvlig! Är hon tabby/tigre maskad? Oyamas vänjer sig snart och kommer att tycka det är roligt med en kompis.

    SvaraRadera
  2. Åh så söt! Mitt hjärta smälter för såna små kattungar!
    Jätteläckert garn du köpt också!

    SvaraRadera