tisdag 15 juni 2010

Garnlyx

DSCN3295

Lite garnlyx gör vardagen så mycket trevligare, eller hur? Därför tvekade jag inte att hoppa på Nyanseras nya garnklubb, och i fredags kom juni månads garnöverraskning. Det var Sundari 4ply (till höger på bilden), 100 % silke, i färgnyanser som först gjorde mig lite ställd. Jag hade säkerligen inte valt ut denna härva själv, men ganska snart blev jag förälskad i den. Det ska bli spännande att sticka med den och se hur mina färgpreferenser påverkas.

Och sommaröppna Chili Gredelin har sockgarner i färger som gör en nyligen sockfrälst helt försvarslös. Allt garnfrosseri kan dessutom rättfärdigas med att jag ska jobba hela midsommarhelgen och därmed får extra utdelning på bankkontot. Förmodligen kommer jag att tänka likadant i slutet av juli, när midsommarpengarna faktiskt betalas ut.

2 kommentarer:

  1. Självklart ska det unnas lite garnlyx när man har möjlighet :)

    SvaraRadera
  2. Underbart garnfrosseri och bra rättfärdigan!!
    Har också handlat, fast jag bestämde med mig själv att låta bli...Jag jobbar också hela midsommarhelgen och då får man handla, eller hur...

    SvaraRadera