lördag 26 juni 2010

Damson

DSCN3407

DSCN3414

Den här sjalen var kul att sticka och har gjort mig så nöjd att jag funderar på olika sätt att ändra i mönstret och göra en liknande sjal. Det är en Damson stickad i ett garn från Geilsk, en blandning av ull och bomull som känns perfekt nu till sommaren.

Jag har länge tänkt sticka en Damson men inte hittat något garn som liksom såg ut som jag tänkte mig att mitt sjalgarn skulle se ut... Så hittade jag detta i en garnaffär i Köpenhamn och tänkte direkt att det ska bli min Damson, som nu alltså är färdigstickad och vilar på mina axlar!

6 kommentarer:

  1. Du var ju lite snabbare att färdigställa din än jag var :) Och jag tycker (fortfarande) att du hittat perfekt garn-mönster-kombination!
    Jag funderar också på små förändringar för att kunna sticka en till, klart favoritmönster!

    SvaraRadera
  2. Snygg Damson och skön kvalitet nu till sommaren. Damson ta sig fint ut både på axlarna och och runt halsen, en användbar sjal. Nu har jag jobbat färdigt midsommar helgen och det känns så skönt med fyra veckor semester:-)

    SvaraRadera
  3. Den blev hur snygg som helst!

    SvaraRadera
  4. ser fin ut! varma hälsningar från barcelona!
    /H

    SvaraRadera
  5. Kul när man hittar den där perfekta matchningen mellan garn och mönster.
    Den grå färgen var stilfull!

    SvaraRadera
  6. Så snyggt!
    Garnet ser så där intensivt grått ut som jag gillar och det enkla mönstret kommer fram jättefint.

    SvaraRadera