lördag 16 oktober 2010

Höstpromenad med två katter och en slarvigt blockad sjal

DSCN4558

DSCN4605

DSCN4491

DSCN4440

DSCN0004

Min Star leaves shawl är klar, ett jättefint mönster som jag kastade mig över när det kom ut. Det var väl några månader sedan dess? Inte någon snabbstickning direkt, med pärlor över hela sjalen, men oj vad det känns värt det när man får svepa in sig i en härligt stor och färgrik sjal. Dessutom har det varit rolig stickning, om än något otålig.

Garnet är Nyansera Takino i blått och grönt, färgerna ser lite bleka ut i den starka oktobersolen på bilderna. Tyvärr känner jag att jag måste blocka om den snart, eftersom jag slarvade lite. Uddkanten är alldeles för rak, jag måste få ut spetsarna på löven lite till - kan man kanske fuska och bara blocka om själva kanten? Fusk bör uppmuntras tycker jag, kanske särskilt när det gäller spetssjalar.

(Förresten, tack till alla som tävlar, det är kul att se vilka vantar ni gillar, har fått många roliga tips! Fortsätt att tävla här.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar