söndag 24 oktober 2010

Vinnare!

Jag har nyssens lottat vinnaren i min vanttävling, och vinnaren blev.... [trumvirvel]... Anna! Helt tokigt att det blev den av er jag känner bäst, men så ville random.org. Extra trevligt för mig att kanske få se vad som stickas av garnet, och alla kan beundra Annas stickning på hennes inspirerande blogg. Jag tror att jag sträckläste hela bloggen någon gång i början av min stickkarriär, och nu är jag en trogen följare. Grattis Anna till vinsten!

För att stänga vanttemat för denna gång visar jag upp mina fingervantar, som nu blivit klara och redan hunnit komma ut och känna på höstvädret.

DSCN0002

DSCN4632

Mönstret heter Eve, och jag har stickat mina vantar med garnet Theresa från Chili Gredelin.

Det lär bli fler vantar framöver, men i helgen har jag brutit helt nya textila marker, så jag tror att stickningen får konkurrens. Mer om detta i kommande inlägg...

2 kommentarer:

  1. Ååå, minsann, så trevligt med vinst :)
    SÅ FINA dina Eve är! Själv är jag nu äntligen på god väg mot att också få två färdiga fingervantar.

    SvaraRadera
  2. Verkligen snygga fingervantar :) Jag blir inspirerad att börja på ett par.

    SvaraRadera