tisdag 12 juli 2011

Jädrans Rödluva

En koftmängd reagarn har legat länge och väntat på det rätta projektet. Och nu visade det sig att det måste bli en Rödluvan-kofta som finns i Ysoldas nya bok, Little Red in the City. Så härligt att kasta sig in i ett nytt projekt - och så trist när det inte blir riktigt rätt.

DSCN6544

Koftan stickas uppifrån och ner, och man börjar med huvan, som nu har blivit lite assymmetrisk och dessutom konstig längst upp i mitten. Inte så svårt att rätta till, men inte har jag lust att repa upp i mitt stick-flow. Efter några genomläsningar har jag också beslutat att det beror på fel i mönstret, så varför ska jag då straffas?? Nej, nu pausar jag med ett gammalt undangömt sjal-ufo som behöver göras klart.

Den halvfärdiga huvan vilar på en bädd av oblockad Torreyana, min semesterveckas stickning. Jag har också passat på att ge bort min andra version av Blåklintssjalen.

DSC_0040

2 kommentarer:

  1. Oh nej! Jag lider med dig gällande rödluvan... Hoppas det löser sig och du behåller ditt stickflow och viket flow du måste ha haft, din Torreyana är redan klar?! Oj så spänd jag blir på att se den blockad. Din andra version av blåklint ser jättefin ut!

    SvaraRadera
  2. Hej otroligt tråkigt med mönsterfel, hoppas det ordnar sig!

    SvaraRadera