måndag 16 januari 2012

Sjöhästar till Filip

Ett par vantar till min systerson har blivit klara, Selbuvott or not stickade i Drops Delight och Rauma Finullgarn.

DSC_0764

Delight är ett klart missvisande namn, det var inte kul att arbeta med. Det fanns en massa knutar mitt i färgskiftningar så att jag har fått leta genom nystanet för ett passande parti att ansluta till, flera gånger. Hela nystanet har nog nystats om fram och tillbaka några gånger. Men jag gillar färgerna, och hoppas att mottagaren också gör det.

DSC_0756

Mudden planerade jag att lägga in initialer och årtal i. På slutet när jag improviserade tummarna och inte riktigt blev nöjd med dem lade jag också till förnamn gömt på baksidan av tummen.

DSC_0787

5 kommentarer:

  1. Oj! Ser svåra ut att sticka.Fint med namn och datum! / Annika

    SvaraRadera
  2. Så fina de blev, är säker på att han kommer att bli glad! Verkligen häftigt med det melerade garnet.

    SvaraRadera
  3. Himla fina och mysiga, snyggt att få in namnet dessutom! Jag blir så impad av all din fina tvåfärgsstickning. Nästa gång jag ger mig i kast med det kanske jag ska testa något av dina favoritgarner, och hoppas på mindre svordomar.

    SvaraRadera
  4. Tack tack för den fina kommentaren, det värmde hos mig också!

    SvaraRadera