torsdag 21 november 2013

Fika

Jag blev inspirerad av Wallinskaya att leta upp bilder på kakor och fikastunder. Hon blev i sin tur inspirerad av en annan blogg, så kanske kan vi skapa en lång blogg-fika-kavalkad? Ofta tar jag bilder på något gott jag äter när jag är på resa, så jag hittade godsaker från några olika länder.

DSCN3167_2
Fika med björnbär i Köpenhamn

DSCN1535_2
En krispig stång i Vilnius

DSCN2826_2
Kolapaj med chokladtryffel på Patisseriet i Lund

DSCN0880_2
Störst och kanske godast! Polsk sernik i Sczcecin

PICT0039_2
Churros på karnevalen i Köpenhamn

PICT0017_2
Ugandisk fika - jordnötter och banan. Ser lite magert ut i jämförelse men bananen var mycket söt och god

DSCN6653_red
Underbar ostkaka på gårdscafé i Halland. Jag åt den två dagar i rad.

DSCN3604_2
Fika av okänt ursprung. Patisseriet i Lund?

2 kommentarer:

  1. Kul att du blev inspirerad. Det var mig exotiska platser du varit på också. :)

    SvaraRadera
  2. Kolapaj med chokladtryffel. Men lägg av vad gott!!! :)

    SvaraRadera