lördag 16 november 2013

Små stygn

DSC_0516_2

När jag hittade den här boken med broderier blev jag tvungen att impulsköpa den. Jag har tidigare använt Aneela Hoeys tyger, och hon designar också broderimönster i samma stil. Motiven är ofta söta små djur, barn eller föremål. 

Fotor1116134652
DSC_0528_2

Hennes broderistil är speciell med en blandning av olika stygn och tjocklek på broderitråden. Det finns noggrant beskrivet i boken hur man ska gå till väga för att uppnå samma effekt, men bilderna går förstås att brodera lite som man vill. Själv gillar jag de små djuren och började med en räv. Mönstren finns på ett särskilt papper och går att stryka direkt på tyget där man vill ha det, och det fungerade smidigt. Nu ska jag försjunka i klyvsömmen...

DSC_0523_2
DSC_0547_2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar